Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Οι δύσκολες καταστάσεις θέλουν προσοχή, μέθοδο και αφοσίωση.

Το βασικό θέμα στη συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής ήταν το άνοιγμα των σχολείων. Πριν, όμως, αναφερθώ στην ουσία της συζήτησης, δε μπορώ να μη σχολιάσω το ότι η συνεδρίαση έγινε δια ζώσης, αντί να προτιμηθεί μία διαδικτυακή συνάντηση, όπως ευρέως συνιστάται, ενώ αρνητική εντύπωση προκάλεσε η απουσία της αρμόδιας αντιδημάρχου και των πρόεδρων των σχολικών επιτροπών, καθώς και μελών τις διαπαραταξιακής επιτροπής, ενώ ήταν παρόντες εκπρόσωποι από την Ένωση Γονέων Ηλιούπολης και από Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηλιούπολης «Μ.Παπαμαυρός».
Όπως ήταν φυσικό, θέσαμε το ερώτημα τι έχει γίνει αυτές τις 40 ημέρες που έχουν περάσει από την ημέρα κλεισίματος των σχολείων και κατά πόσο είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τη Δευτέρα τους μαθητές της Γ' Λυκείου και αργότερα τους υπόλοιπους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι οι καθαρίστριες πήγαιναν κανονικά στα σχολεία, οπότε όλοι οι σχολικοί χώροι είναι καθαροί. Μάλιστα είδαμε να υιοθετείται με ευκολία η θέση της Υπουργού Παιδείας ότι δεν υπάρχει καμία υποχρέωση απολύμανσης στα σχολεία, θέση πολύ βολική, αφού όλο αυτό το διάστημα δεν έγινε καμία απολύμανση στα σχολεία. Η θέση μας είναι ότι οι απολυμάνσεις των σχολείων πρέπει να γίνουν, ακόμη και μόνο για ψυχολογικούς λόγους, όπως γίνονται ή θα γίνουν και σε άλλους χώρους που υποδέχονται κοινό (εμπορικά καταστήματα, κομμωτήρια, αθλητικοί χώροι).
Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι και το θέμα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού (tablet / laptop). Και σε αυτόν τον τομέα δεν έγινε καμία ενέργεια, με τον Δήμο να προσπαθεί και πάλι να κρυφτεί πίσω από το Υπουργείο Παιδείας. Εμείς από την αρχή υπήρξαμε ξεκάθαροι, προτείνοντας και τον τρόπο προμήθειας του σχετικού εξοπλισμού για τους μαθητές που τον έχουν ανάγκη. Επαναφέραμε το συγκεκριμένο θέμα τόσο στο δημοτικό συμβούλιο, όσο και στην οικονομική επιτροπή, χωρίς, δυστυχώς, κάποιο αποτέλεσμα.
(https://bit.ly/3ch24xq )
Τονίσαμε, και θα εξακολουθήσουμε να το κάνουμε, τη σημαντική δουλειά που κάνουν οι εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα: ξαφνικά έπεσαν στα βαθιά της ψηφιακής μάθησης και αναγκάστηκαν να κολυμπήσουν μαζί με τους μαθητές . Ο δήμος μας θα πρέπει να τους στηρίξει με κάθε μέσο που διαθέτει και να ενισχύσει τις σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης, εξοπλίζοντας τα σχολεία μας με τα κατάλληλα όργανα και μηχανήματα. Άλλωστε υπάρχει η πιθανότητα, που όλοι απευχόμαστε, να ξαναζήσουμε παρόμοιες καταστάσεις το φθινόπωρο.
Υπάρχει φυσικά ο αντίλογος ότι τα οικονομικά των δήμων δεν είναι και στην καλύτερη φάση, όπως άλλωστε και τα οικονομικά του κράτους. Προφανώς όταν δεν κινείται η αγορά δεν εισπράττει ούτε το κράτος, ούτε οι δήμοι. Αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω κάθε ευρώ που θα φεύγει από το ταμείο του δήμου –από τα 60.000€ που πήραμε- να πιάνει τόπο. Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και παίρνουμε τις αποφάσεις. Οφείλουμε να είμαστε ξεκάθαροι απέναντι στους δημότες μας, αυτός είναι ο ρόλος μας. Το κεντρικό κράτος παίρνει τις αποφάσεις και ζητά από την τοπική αυτοδιοίκηση, πολλές φορές χωρίς τα ανάλογα κονδύλια, να συνδράμει στην υλοποίηση των αποφάσεων αυτών. Η σωστή διαχείριση είναι απαραίτητη! Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι οι προσλήψεις (τετράμηνης διάρκειας) που έγιναν, κατά την περίοδο της πανδημίας, στον τομέα της καθαριότητας. Η θέση μας είναι να αξιοποιηθεί αυτό το προσωπικό για να συνδράμει στο άνοιγμα των σχολείων και το ίδιο θα έπρεπε να ισχύσει και για το προσωπικό των βρεφονηπιακών, ώστε να ανταπεξέλθουμε στις επιπλέον απαιτήσεις καθαρισμού των σχολείων. Ναι στο μόνιμο προσωπικό για τον καθαρισμό των σχολείων αλλά όχι με διαδικασίες-εξπρές και με προϋποθέσεις και με πολύ προσοχή.
Ο πρώτος σκόπελος είναι η επιστροφή στα σχολεία, πρέπει να πάρουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των μαθητών και να γίνουν οι πανελλήνιες εξετάσεις με επιτυχία και στη συνέχεια να εργαστούμε για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο. Τουαλέτες που αντιστοιχούν σε 700 μαθητές λυκείου και γυμνασίου ή κοινή τουαλέτα μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού σε νηπιαγωγεία είναι θέματα που πρέπει άμεσα να εξεταστούν.
Κανείς δεν αρνείται ότι η κατάσταση είναι δύσκολη, πρωτόγνωρη. Κανείς δεν ξέρει ποια είναι η καλύτερη αντιμετώπιση. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας εφησυχάζει, αντιθέτως πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο και να προσαρμόζουμε συνέχεια τα μέτρα που υιοθετούμε, βασιζόμενοι σε νέα επιστημονικά δεδομένα και, όπου είναι δυνατόν, να ενεργούμε ακόμα και προληπτικά. Οι δύσκολες καταστάσεις θέλουν προσοχή, μέθοδο και αφοσίωση.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: